Tapasztalataim az Anamé Programmal és a fejlődésem

Tapasztalataim az Anamé Programmal és a fejlődésem

Miben segít az Anamé Program a férfiaknak?

Írás férfiakhoz - nem csak férfiaknak - a valódi fejlődésért

2021. február 02. - Megyeri Laci

Ebben a blogbejegyzésemben az Anamé Program, az Anamé jóga hatását fogom bemutatni átélt tapasztalataim alapján. Férfitársaimnak szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy hogyan érhetik el a boldog, kiteljesedett férfiéletet. Mindannyian erre vágyunk. Ugyanakkor nem kirekesztő ez az írásom sem! Természetesen a hölgyek is haszonnal olvashatják, hiszen többségében olyan témákat érintek, amik minden ember életében jelen vannak. Itt viszont végig férfioldalról világítom meg a dolgokat - a nyelvezetet is igyekszem ehhez igazítani. 

Írásom váza az emberi test energiarendszere: az energiaközpontokhoz tartozó különböző életterületekre fogok fókuszálni. Csak arról írok, amit megtapasztaltam. Igyekszem közérthetően fogalmazni, hogy aki még nem hallott csakrákról, csakratisztításról, annak is világos legyen a mondanivalóm. Egy-egy energiaközpontnál csak a legmarkánsabb  példákat hozom fel a fejlődésemből azok közül, amik szerintem segítették a férfioldalamat kiteljesedni.

Kérlek, ne zárd be ezt az írást csak azért, mert nem hiszel abban, hogy az energiarendszerünk határozza meg, hogy milyen az életünk! Adj nekem egy esélyt, hogy bemutathassam neked ezt az én tapasztalataimon keresztül. Hinni nem kell benne, érdemes viszont nyitott, befogadó elmével hozzáállni a témához. 

Ha akarod, azt se hidd el, amit leírtam ebben a blogbejegyzésben, de akkor legyen benned elég kurázsi, és járj utána, hogy mi az igazság! Kezdd el az otthon végezhető gyakorlatokat 21 napon keresztül, és fedezd fel a változást az életedben. Kell a 21 nap, mert egy alkalom nem lesz elég. Rendszeres gyakorlás, kitartás kell hozzá, de nagyon megéri. A saját tapasztalat a legjobb tanítómester. Én magam 2007 óta járok ezen az úton. Oktatótársaim is már sok éve gyakorolnak. Az a tapasztalatunk, hogy ez a módszer biztonságos és valóban segít. Ezt a saját bőrünkön tapasztaltuk. Ha kedvet kaptál ahhoz, hogy belevágj, itt a link a gyakorlatokhoz.



Jóga kezdőknek

Gyere, kedves férfitársam, essünk túl a nehezén!

Fontosak a következő tudásmorzsák. Ezek megértése képezi az alapját annak, hogy később, amikor kibontom a téged legjobban érdeklő részeket, már minden a helyére kerüljön és kristálytiszta legyen, lehetőleg félreértések nélkül. 

Ha számodra teljesen világos az emberi szervezet energetikai felépítése és az energiaáramlás törvényszerűségei, és jól ismered Balázs Valéria Anamé: Csakra Program című, e tárgyban írt könyvét, akkor nyugodtan ugord át ezt a részt. 

csakraprogram_fedlap_2017_hu_1.png

Ha viszont kétségeid vannak, akár csak egy picit is, akkor kérlek, maradj velem!

 

Az energiaáramlás alapjai

A fizikai testét mindenki ismeri, hiszen az átlagember gyerekkorában birtokba veszi,  megtanulja egész jól irányítani, használni. Annyira eggyé válunk a testünkkel, hogy azzal azonosítjuk magunkat. A tapasztalat viszont az, hogy a fizikai test “csak” következménye valaminek. Nézzük meg, mi is ez a valami!

A fizikai test az energiatestre épül rá - ez az alapja a fizikai testnek. Az energiatestben energiaközpontok, csakrák vannak. A legfőbb csakrák a gerinc mentén helyezkednek el. Minden csakrához tartoznak életterületek, összességük átfogja az egész életet. Ha egy csakrában akadály van az energiaáramlás útjában, akkor az az életterület nem tud optimálisan működni az életünkben. Ha energiagyakorlatokkal megszüntetjük ezt az akadályt, akkor jól működik az a terület. 

Dióhéjban, nagyon leegyszerűsítve ilyen az energiarendszer.

Most, hogy tisztáztuk az energiaáramlás szabályait, nézzük külön-külön csakránként, hogy hogyan tudnak szolgálni minket az energiaközpontjaink. Alulról kezdjük és felfelé haladunk.

 

  • GYÖKÉRCSAKRA - Bőség, biztonság, stabilitás, élet-halál harc, ősökhöz való viszony 

 

Az ehhez az energiaközponthoz tartozó testterület a talpaktól a farokcsigolyáig tart. 

Ez az alapja a földi léthez való kapcsolódásnak. Ez a terület mutatja meg, hogy hogyan viszonyulsz az anyaghoz. Mennyire vagy gyakorlatias?

Ha bármelyik ezek közül, akár a bőség, a biztonság, a stabilitás, az élet-halál harc vagy az ősökhöz való viszony problémás a számodra, akkor érdemes dolgoznod ezzel a csakrával.

Az alap félelmeink (pl. a sötéttől való szorongás) is ide tartoznak.

Például milyen a bőségtudatod? Mert nem az számít, hogy mennyi pénzed van, hanem az, hogy ezt hogyan éled meg. Lehet sok pénzed, de ha mégis folyamatosan azt érzed, hogy nincs elég, vagy félsz, hogy elveszíted, akkor bizony van mit dolgoznod ezen a csakrán. Ha viszont elégedett vagy mindazzal, amid van, és azt érzed, hogy a föld bőségesen ellát téged mindennel, akkor jól működik ez a terület.

Résztvevője voltam a következő történetnek, ami jól mutatja ennek az alap életterületnek és a hozzá tartozó testszelvénynek a kapcsolatát:

Tűzoltó koromban történt még az 1990-es évek közepén... 

Az egyik szolgálati csoportot a budapesti KFKI-ba (Központi Fizikai Kutató Intézet) riasztották. A riasztási információ az volt, hogy a reaktorépületben tűz van. Ez kb. 6-8 évvel a csernobili atomkatasztrófa után volt, ahol sok tűzoltó meghalt, és amikor még mindenkiben élénken éltek az akkoriban történtek. Természetesen kiemelt jelentőséggel kezeltük a jelzést, Budapest tűzoltósága nagy erőkkel vonult a helyszínre. Az elsőnek kiérkező gépjárműfecskendők (ez az  alap tűzoltóautó hivatalos neve - Istenem, de rég írtam le ezt a szót!) a mi laktanyánkból voltak. A kollégák a felderítés során azzal szembesültek, hogy valójában csak egy papírkosár égett egy irodahelyiségben, amit pillanatok alatt el is oltottak.

De amíg ki nem értek, addig ezt nem tudták!

Másnap reggel az én szolgálati csoportom lépett munkába. Váltás közben kérdeztem a kollégát, hogy milyen volt, hogy élte át a történteket. Szó szerint idézem:

“Laci, amíg oda nem értünk, én annyira féltem, hogy egy zabszem se fért volna a seggembe.”

A példa jól mutatja, hogy egy adott életterülethez kapcsolódó külső inger miként hat a testre. És ez nem csak az élet-halál harc, a félelem esetében van így, hanem minden egyéb helyzetben is. 

Természetesen ennél azért mindig összetettebb a dolog, hiszen erősen hatnak egymásra is a csakrák. Nem mindegy például, hogy a feljött félelmet miként tudja az ember kontrollálni a köldökcsakra erejével, a harmadik szem elemző képességével és a menekülés helyett tudja-e tudatosan választani a bátor szembenézést.

Nekem a gyökércsakrám fejlődése az Anamé jógagyakorlatok segítségével főleg a bőségtudat területén hozott változást. Számomra legmarkánsabban itt, ebben jelent meg a fejlődés ennél az energiaközpontnál. Nálam családi örökség (ráadásul mindkét oldalról) a nincstelenség érzése, a szegénységtudat. Ezt sikerült a gyökércsakra tisztításával és erősítésével szépen fokozatosan csökkenteni, mára szinte teljesen megszüntetni. 

A szegénységtudat egybe volt forrva számomra azzal, hogy így nem lehet saját családom, hiszen egy igazi férfi el tudja tartani őket. Ahogy csökkent ez a zsigeri feszültség bennem ezen az életterületen, úgy sikerült egyre jobban megéreznem a földi lét bőségét. Hálás vagyok azért, ami van és nem a félelem hajt azért, hogy több legyen.  Az az érzet, amikor tudod, hogy mindig meglesz az, amire szükséged van. Ez nagyon megnyugtató, stabilizáló érzés.

 

 

  • SZAKRÁLIS CSAKRA - Szexualitás, érzékszervi örömök, ellazulás, művészetek, esztétikum

 

Az ehhez az energiaközponthoz tartozó testterület az alhas és a keresztcsont szelvénye.

Itt a földi létezés végre már örömforrás is lehet, ennek a csakrának ugyanis nagy szerepe van abban, hogy mennyire érezzük jól magunkat ebben az életben.

Mennyire tudjuk beleengedni magunkat a jelen pillanatba, amikor nem rágódunk a múlton és nem aggódunk a jövő miatt? Egyszerűen átéljük a pillanat varázsát a maga teljességében. Félelmek, aggodalmak nélkül. Nem nagy kockázat kijelentenem, hogy mindannyian erre vágyunk. A pillanat teljes átélése egyenlő az igazi jelenléttel. Számomra ez az alapja annak, hogy végre tudom úgy igazán élvezni az életet. Mindig is erre vágytam: átélni a pillanat teljességét, úgy, ahogy történik.

Korábban sokáig problémám volt ezzel. Például elmentem futni az erdőbe és nem a mozgás öröme, a fák szépsége foglalkoztatott, hanem az aktuális problémáim dolgoztatták az agyamat folyamatosan. Szerencsére még fiatal koromban észrevettem ennek a helyzetnek a diszharmóniáját, de nem értettem, miért van ez. Akkor még csak annyit tudtam megérteni az egészből, hogy valami bennem akadályozza, hogy átéljem a pillanatot, de megfogalmazni nem tudtam, hogy mi lehet az.

Változást ebben az hozott, amikor Anamé órarendjében felfedeztem a szakrális csakrához kapcsolódó jógatanfolyamokat, és részt vettem az Anamé jóga budapesti óráin, ahol a középpontban könnyű jógalégzés, mozgás és koncentrációs gyakorlatok álltak. Más volt, mint a többi jógaóra. Ahogy csakratisztítással egyre mélyebben sikerült kitisztítanom ezt a csakrát, úgy váltam lelkileg és testileg is egyre lazábbá, nyugodtabbá. Ez pedig megadta számomra azt az érzést, amikor már nem az aggodalmaim kötötték le  a figyelmemet állandóan, hanem bele tudtam magam engedni az átélt pillanatba. 

Ennek megélése hatalmas változást jelentett az életemben.

Egyrészt végre jobban tudtam minden pillanatban kapcsolódni az élethez - amikor udvaroltam egy lánynak, táncoltam, ettem vagy utaztam a buszon és így tovább... 

Másrészt fokozatosan elengedődött az a görcsösség, ami azért volt, mert kerestem a boldogságot. Megengedtem magamnak a pillanatok boldogságát. 

Nagyon sokat adott nekem abban is, hogy a férfilétet ne nehéz keresztként éljem meg, (ami nálunk családi minta volt), hanem felszabadult kiteljesedésként. 

Természetesen nem egyik napról a másikra történt a változás. Kitartó gyakorlás állt mögötte. Rengeteg munkát kellett beletennem, de mérhetetlenül megérte. Teljesen megváltozott az életem!

 

 

  • KÖLDÖKCSAKRA - Erő, vitalitás, a saját határaim megvédése, teremtőerő

 

A csakra testsávja a has és a derék által határolt terület.

Ez testünk erőközpontja, egy tüzes terület. Itt található a test egészségközpontja, és itt lakozik az élethez szükséges tetterő, teremtőerő. Ez a terület felel azért, hogy meg tudjuk védeni a határainkat testi és lelki szinten is. 

man-2037255_1920.jpg

Nekem pont ebben adott sokat a köldökcsakrám tisztítása, erősítése. Sokáig problémám volt azzal, hogy kiálljak magamért, megvédjem a határaimat. Mélyen bennem volt az, hogy nehogy véletlenül megbántsam a másikat azzal, hogy ellent mondok neki. Ez nem egy férfias hozzáállás.

Honnan hozom ezt? Nem tudom. Szerencsére nem kell tudatosítani mindent ahhoz, hogy el tudjuk engedni vagy fel tudjuk oldani a gyakorláson keresztül azt, ami akadályoz.  Az Anamé Program gyakorlatainak hála, a csakrák tisztításával ezen a területen is ki tudtam dolgozni magamból azokat az elakadásokat, amik ezt a viselkedést fenntartották nálam. Természetesen ez egy hosszú folyamat, hiszen amióta az eszemet tudom ilyen voltam. Az ennyire mélyen lévő elakadások kitisztítása odaadó munkát és sok időt igényel. Sajnos nem megy annyira gyorsan! 

A kitartó munka viszont meghozta gyümölcsét. Ma már sokkal jobban ki tudok állni magamért, jobban meg tudom védeni a határaimat. És ami a legérdekesebb a dologban, hogy sokkal kevesebb alkalommal kell ezt megtennem, mert az ilyen helyzetek is nagyon megritkultak! Olyan kisugárzása lett a köldökcsakrámnak, ami már tudat alatt érezteti a környezetemmel, hogy támadás esetén én bizony ki fogok állni magamért, így ezt egyre kevesebben vállalják be velem szemben. Sokat adott ez hozzá a férfiúi önbecsülésemhez, sokkal magabiztosabb lettem.

 

 

  • SZÍVCSAKRA - Érzelmek, szeretet, kapcsolódás

 

Ennek a csakrának a testterülete a gyomorszájtól a kulcscsont alatti szelvényig tart.

Az ő állapota határozza meg, hogy mennyire tisztán tudunk szeretni. Mennyire tudjuk el- és befogadni a kívülről kapott szeretetet? Hogy is állunk a saját érzelmeinkkel? És mások érzelmeivel? Mennyire szeretetteljes a kapcsolatunk a többi emberrel?

Megannyi kérdés, ami a szív területéhez tartozik.

“Az igazi férfi nem sír! Tartja magát!” Biztos te is hallottad már ezt, vagy ehhez hasonló címeres ökörséget. Sokunknál az ilyen támogatónak szánt kijelentések segítik azt, hogy még jobban elrejtsük az érzelmeinket és bezárkózzunk.

Sajnos nálam is ez volt a helyzet! Azt tanultam meg gyerekként, hogy a kisfiúk nem sírnak, bármi történjen is. Nehogy kimutassam az érzelmeimet, mert abból csak baj lesz - erre lettem kondícionálva. Ezt a példát láttam. Így neveltek. 

Akkor vált világossá számomra, hogy meg kell tanulnom az érzelmeimet kimutatnom, amikor felnőtt lettem. Ez a problémám akkor mutatkozott meg számomra igazán, amikor a lányoknak csaptam a szelet. Nem tudtam igazán mélyen kapcsolódni, pedig nagyon szerettem volna. Szerencsére felismertem, hogy ezt nekem kell megoldanom. Eleinte azt hittem, hogy a csakrák megnyitása, esetleg kundalini jóga fog mindent megoldani, de a lelkem nem vitt rá, hogy ilyesmivel próbálkozzak.

Korábbi blogbejegyzéseimben már részletesen írtam a szívem fejlődéséről, azokról a mintákról is, amiket családi örökségként vittem tovább. 

Itt most csak egy fontos dolgot emelek ki: ez pedig a szívem kiszabadítása a bezártságból. Valamilyen oknál fogva (nem tudom miért) szégyelltem kimutatni a haragomat, a dühömet, a negatív érzelmeimet. Ebbe bele játszott az is, hogy azt hittem, ha kimutatom azt, amit érzek, akkor megbántódik a másik. Pedig a kiváltó ok többnyire nem az én “saram” volt és nem kellett volna magamra vennem a másik problémáját. Ez az érzés olyan erős volt, hogy a párkapcsolataimat is rombolta. A magamba fojtott keserűségek egyre vastagabb falat emeltek a szívem köré, és ez megbosszulta magát. 

Már az első alkalommal, amikor az Anamé jógastúdióba eljutottam, a szívcsakrás tisztító gyakorlat (stresszoldás teniszlabdával) segítette lazítani a szívemet. Ez a könnyen végrehajtható gyakorlat volt számomra az első lépés afelé, hogy felszabadítsam a szívemet. Ez egy a szívre általánosan ható stresszoldó gyakorlat, amely első lépésnek kiváló. Ahhoz azonban, hogy elkezdjem  lebontani a falat a szeretetközpontom körül, már személyre szabottan, egyéni óra keretében, csakraspecifikus gyakorlatok kellettek. Mellette persze használtam az Anamés szívcsakrakristályokat, hanganyagokat, energetizált vizeket.

Ha neked is van olyan probléma az életedben, ami újra és újra ismétlődik, akkor javasolom az egyéni órát nálunk. Információt kapsz arról, hogy milyen állapotban vannak az energiaközpontjaid, és a saját energiamintázatod alapján kapsz gyakorlatokat arra, hogy elérd a célodat.

A kitartó gyakorlásomnak köszönhetően egyre mélyebb rétegeket elérve fokozatosan lebomlott a szívem körül lévő érzelmi gát, ami megakadályozta az igazi kapcsolódást magamhoz és másokhoz. A tisztítás és erősítés eredményeképpen a szívem egyszerre tud gyengéd és erős lenni, adni és elfogadni, érezni és együttérezni. Ez segít abban is, hogy jobban meg tudjam élni férfilétemet. Meg merjem mutatni az érzelmeimet úgy, hogy azzal nem bántok meg másokat.

 

 

  • TOROKCSAKRA - Kommunikáció, hivatás, igazság

 

A csakrához tartozó testterület a kulcscsonttól az állig tartó testszelvény.

Mennyire tudod kifejezni magadat szóban, írásban? Hogy megy a kommunikáció? Mennyire vagy benne felszabadult és könnyed? A hivatásodat éled, amire születtél? 

Mennyire hatja át az igazság az életedet? Vannak olyan dolgok az életedben, amik nem az igazságon alapulnak? Szeretetteljesek az emberi kapcsolataid?

truth-257160_1920.jpg

Ezekre a választ a torokcsakrád állapota adja meg. Életünknek sok területe van, és ezek mind kapcsolódnak külvilághoz. Nem mindegy, hogy ezek mennyire állnak az igazság talaján! Gondoljunk például a hivatásra. Az igazi hivatás az, amit szeret művelni az ember, úgy érzi, kiteljesedik általa az élete, és nem szeretne mást csinálni. Ellentétben azzal, amikor az ember valamit nem szeret csinálni, vagy csak kényszerből, esetleg megszokásból végzi a munkáját. És van, amikor ugyanaz a szakma a fejlődésünk révén átértékelődik.

Így jártam én is a korábbi hivatásommal, a tűzoltó szakmával. Nagyon szerettem művelni évtizedeken keresztül: kivonulni a bajtársaimmal a tüzekhez, balesetekhez és ott menteni, segíteni az embereket. Megtanultam különleges gépek kezelését, elvégeztem speciális tanfolyamokat, főiskolát, folyamatosan versenyeztem tűzoltósportban. Érdekelt a szakma. Különböző beosztásokat láttam el, és szépen ívelt felfelé a karrierem. Sokáig azt éreztem, hogy a helyemen vagyok.

Majd egy idő után elkezdtett egyre szürkébbé válni számomra a szakma. Ebben szerepe volt annak is, hogy a magasabb parancsnoki beosztások nagyobbrészt íroasztal mögé szorítottak, én pedig inkább gyakorlatias, mozgásos ember vagyok. A tüzeknél, baleseteknél voltam igazán elememben, de valahogy az a lelkesedésem is kezdett kikopni...

Egyre jobban feszített ez, mégsem tudtam sokáig váltani.

Ahhoz, hogy a torokcsakrám jobb állapotba kerüljön, tisztító és erősítő gyakorlatok kellettek, ahhoz pedig, hogy el tudjam engedni ezt a szeretett szakmát, a köldökcsakrámat is meg kellett erősítenem. A csakratisztítással vált egyértelművé a számomra, hogy nem az igazi hivatásomat űzöm. Ezzel egyidőben viszont kristálytisztává vált bennem, hogy merre kell továbbmennem: az Anamé Programban a helyem, ahol ma is oktatóként dolgozom. A motivációm nagyon egyszerű: az elérhető kiteljesedés megtapasztalása minden életterületen, ami a felszabadult, boldog élethez vezet. Ennek elérésében nyújtok segítséget az órán résztvevőknek. Közvetlen közelről látom, hogy ez a módszer mennyit segít az embereknek, és tudom, hogy soha nem volt káros vagy rossz hatása. Tapasztalatból látom, hogy ez a legerősebb segítség, ezért csinálom - ez fűti a szenvedélyemet az órák tartásában.

A tűzoltó szakmát férfiasnak tartja az emberek döntő többsége, a jógatanárit nem. Mégis azt kell mondanom, hogy maga a döntés, a váltás a férfioldalamat is erősítette. Megmutatta, hogy vagyok annyira önálló férfi, hogy ne befolyásoljanak a társadalmi sztereotípiák.

 

 

  • HARMADIK SZEM - Jelenlét, szemlélő perspektíva, szellemi önállóság, tisztán érzékelés, a valóság megismerése

 

A testben a fej (a fejtető kivételével) tartozik ehhez a csakrához.

A harmadik szem állapota határozza meg, hogy mennyire tudjuk megismerni a valóságot a világban - kívül és belül egyaránt. Mennyire tudjuk megőrizni a szellemi önállóságot és a stabilitást minden körülmények között? Mekkora a koncentráció ereje? A kellő tisztaság és erő ezen a területen új szintre emeli a hallás- és a látásérzékelést is.

Számomra a harmadik szem területének tisztulása és erősödése a valóság megismerésében segített a legtöbbet. Az illúziók elengedésében fontos szerepet játszott az, hogy jobban látom, mi van valójában. Például ha a párkapcsolatnak vége, pedig én még folytatnám, a fájdalom mellett már megjelenik annak a tudása is, hogy miben segít engem ez a helyzet. A valóság, az igazság felismerése adja az alapot ahhoz, hogy a valóság talaján, tisztán éljem meg a történéseket, és ne az én hibás értelmezésem szerint.

A kitartó gyakorlás mellett ennél a csakránál alkalmaztam először a csakratisztító karkötőt és az energetizáló karkötőt. Eredményességüket tapasztalva a többi csakrához is beszereztem őket. 

  • KORONACSAKRA - Felső rögzítettség, kapcsolat felfelé

 

A csakra testterülete a fejtető.

Mennyire érezzük azt, hogy támogatva vagyunk minden pillanatban? Milyennek éljük meg itt a földön az életet? Siralomvölgynek? Paradicsomnak? Mennyire jó a kapcsolatunk felfelé? Érezzük-e azt az áldást, kegyelmet, amit fentről kapunk?

Ezekre mind a koronacsakránk állapota adja meg a választ.

Nekem sokat kellett és kell is még dolgoznom a koronacsakrámon. A többi csakrámhoz képest kevésbé muzsikált. Ezt jelezte az is, hogy túl földhöz ragadt, az anyagban hívő ember voltam. Koronacsakrám kitartó tisztításával és erősítésével azonban egy új világ nyílt meg számomra. Nem elképzelés, hanem konkrét érzet az, hogy a fejtetőm egyre jobban felfelé húz. Érzem a felső rögzítettséget. Ez olyan nyugalommal áraszt el, amit nagyon nehéz szavakba foglalni. Bármi történik az életemben, ez a felső stabil pont megtart. 

religion-3452582_1920.jpg

Remélem sikerült az írásommal kicsit megvilágítani azt, hogy milyen sokat segít a férfilét kiteljesedésében is a fejlődés útja, az Anamé Program!

Ajánlom figyelmedbe Anamé véleményét arról, hogy hogy a legegyszerűbb elindulni ezen az úton, erről ebben a blogbejegyzésében ír. 

Köszönöm, hogy velem tartottál és elolvastad posztomat.

Ha kérdésed, észrevételed van, a kommentszekcióban írd meg kérlek, és oszd meg, ha úgy érzed, hogy másnak is érdemes elolvasni ezt az írást!

A következő blogbejegyzésemben a valódi szabadság eléréséről lesz szó.

Várlak ott is!

 

Szeretettel

Laci

















A bejegyzés trackback címe:

https://fejlodesanameprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr5316413544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása