Tapasztalataim az Anamé Programmal és a fejlődésem

Tapasztalataim az Anamé Programmal és a fejlődésem

Boldogság és Fejlődés a Gyakorlatban

2020. október 25. - Megyeri Laci

Tapasztalataim a Fejlődés útján

Anamé Program

Boldogság és Fejlődés a Gyakorlatban



Miért nem vagyok boldog? Mi a boldogságom akadálya? Hogyan tudom elhárítani? Mi az igazi fejlődés? Miért érzem sokszor azt, hogy nem fejlődöm eléggé? Hogyan érhetem el a céljaimat a gyakorlatban? Miért kapom a sorstól a csapásokat? Van Isten? Ha van, akkor miért érzem azt, hogy büntet? Miért ne tudok igazán szívből kapcsolódni?

Ezekre és még megannyi hasonló kérdésre kerestem a választ életemben (életeimben?). Eljött az idő, hogy  leírjam, megosszam a tapasztalataimat, ezzel (is) segítve azokat a keresőket akik a boldogságot, a fejlődést a kiteljesedést keresik itt a földön.

Fontos leszögeznem, hogy nem könyvekből tanultam, hanem saját megéléseim a leírtak.

Célom, hogy megosszam veled a tapasztalataimat blog bejegyzéseimben, segítve ezzel a te útkeresésedet. Hogyan oldottam fel, dolgoztam ki a félelmeimet, gátjaimat és jutottam el a bezártságból a kiteljesedéshez.

Úgy ahogy történt, történik.

 

Ebben a blog bejegyzésemben elmesélem az út kereséseimet és hogy hogyan találtam rá a fejlödésem útjára

Megyeri Lászlónak hívnak, elmúltam 50 éves és 13 éve találtam rá arra az útra ami segít választ kapnom a kérdéseimre, megismerni a valóságot, és ami  a legfontosabb: segít fejlődnöm azáltal, hogy a saját korlátaimat, elakadásaimat kitisztítja, megemeli és a helyükre friss energiát töltve átfényesíti. Ezáltal az élet különböző területei már nem rángatnak, hanem szolgálnak és ez hatalmas, minöségbeli különbség. 

 

Ennek az útnak a neve: Anamé Program. 

https://anameprogram.com/fooldal



Kezdetek

Erdő szélén, egy szerető de számomra kicsit rideg családban nőttem fel nővéremmel Budapest mellett. Az iskola jól ment, a sport kitűnően. Sporttagozatra jártam és atletizáltam a Vasas Sportklubban. Ekkor szerettem meg a futást. Jöttek az eredmények, sok versenyt nyertem egyénileg és csapatban is. Nagy hatással volt rám az otthonom közelében lévő erdő, ami szinte magába szippantott. Ott játszottam a többi gyerekkel, sokat futottam benne. Ma már tudom, hogy a nyugalom, az élő, lüktető természet vonzott. A szabadság, a végtelen kiteljesedés érzetét adta.

 

Első találkozásom a jógával, csakrák tisztításával

Ez gyerekkoromban történt az erdőben lévő rét mellett, ahol sokat játszottunk. Egyik alkalommal hangos, erős, hallhatóan irányított légzésre lettem figyelmes. Az első gondolatom az volt, hogy valaki jógázik. Annyira természetes volt számomra a szituáció és maga a szó is, hogy csak felnőtt fejjel döbbentem rá: addig nagy valószínűséggel nem találkoztam magával a jógával, de még a kifejezéssel sem. Először még nem láttam az embert aki csinálja a légzést. Később észrevettem egy férfit aki a gyakorlatot végezte. Érezhetően tisztította magát az erős jógalégzéssel.

Már felnőtt voltam és magam is jógáztam amikor megtudtam, hogy a magyar jóga élet egyik meghatározó személye, Dely Károly azokban az években Budakeszin élt. Lehet, hogy ő volt.

 

A kundalini jóga nyugati útja, avagy hogyan találkoztam Anaméval?

Hatha jógáztam már hét éve és ugyanennyi ideje argentin tangóztam is, amikor a figyelmem egyre jobban a kundalini erő felé terelődött. Nem azért mert felébredt volna bennem ez az erő, hanem mert az ászanák közben magamban egyre jobban kezdtem érezni az energia áramlását. Tánc közben a partneremmel kialakuló energia kapcsolat hívta fel magára a figyelmem. Jóga könyvekből arra a következtetésre jutottam, hogy a kundalini erőt kell tanulmányoznom. Gyakorlatias emberként saját tapasztalatot szerettem volna szerezni erről az erőről. Olyan helyet kerestem Budapesten ahol Kundalini jóga órákat tartanak.

 

Így találtam rá a Mesteremre: Balázs Valéria Anaméra. 

Már az első alkalommal éreztem, hogy ez az én utam. Csoportos órára mentem és a kezdő jógagyakorlat, amit csakra diagnózis alapján kaptam Anamétól, telibe találta szívem zártságát (stresszoldás teniszlabdával gyakorlatot kaptam, https://bit.ly/2WXPTA3). Kicsit fájt a labda nyomása de laza tudott maradni a testem és a lelkem is bírta a kicsit kényelmetlen testhelyzetet. Amikor elkezdtem a gyakorlathoz kapcsolódó légzést, egy nagyon erős áramlást éreztem ami belégzésnél finoman töltötte a derekam, kilégzésnél a mellkasomból, szívemből indult lefelé a talajba. Minden egyes kilégzésnél a törzsem felső része egyre jobban, szinte belefolyt a talajba. Olyan érzés volt mintha kiömlene valami a talajba belőlem. A gyakorlat végén, légzés kint tartás közben is megállás nélkül ment minden lefelé. Nehéz volt de jól esett. Megkönnyebbülést éreztem a gyakorlat után. Lecsendesültek a gondolataim, kellemes üresség járt át. Ez a szívcsakra tisztítás, felszabadítás olyan mélyen hatott, amit addig egy jóga tanfolyamon sem éreztem.

 blog11.jpg

 És ez még csak az első Anamé jóga gyakorlat volt!

Az óra további részében mindenki ugyanazokat a gyakorlatokat végezte. Végig haladtunk az összes csakrán, olyan jóga gyakorlatokkal amiket korábban még sosem csináltam.

Volt akinek picit másként kellett végeznie meghatározott gyakorlatot egészségi állapota miatt. 

(Mát több éve jártam órára, amikor rádöbbentem, hogy mennyire fontos a biztonság ezeken a foglalkozásokon. Egy-egy gyakorlatnál maximálisan ki van használva a gyakorlatban rejlő lehetőség a fejlődésre. Mellette állandóan, hogy ezek a folyamatok vezetve vannak. Ezért van az, hogy a kisebb csoport létszámnál más jellegű, akár ugyanaz a gyakorlat, mint nagyobb csoport létszámnál vagy az online óráknál. Az erre fogékonyabb gyakorlók 

ezt észre is szokták venni.)

Már az elején feltűnt, hogy a csakra gyakorlatok mennyire erősen hatnak minden résztvevőre. Az elmének esélye sincs elkalandozni. 

Külső szemlélő csak a légzést és a könnyű mozgást látja ezekben az Anamé jóga gyakorlatokban. A gyakorlatok végrehajtása, átélése során viszont megmutatják mélyenható tisztító, az optimális működést elősegítő hatásukat a csakrák szintjén. 

Amikor egy feladathoz kapcsolódó testi mozgást és légzést sikerült “bejáratnom”, akkor rögtön feltűnt  mennyire természetes a légzés és a mozgás kapcsolata. Hogyan támogatják egymást. Éreztem, hogy valami mozdul bennem. Valami ami nagyon ismerős, ugyanakkor gyakorlatonként különbözően más az iránya, erőssége, minősége. Megéreztem, átéltem a saját energia áramlásomat. Volt, hogy szinte eltűnt egy-egy csakra területén, alig éreztem valamit. Volt, hogy szinte mást nem is érzékeltem a világból olyan erős volt. Korábban még soha nem tapasztaltam ennyire intenzíven az energia hatását magamban. Csakráim szintjén éreztem hogyan kapcsolódok a világhoz...



Megtaláltam fejlődésem útját!

Azóta ezen az úton járok. Tovább akartam mélyíteni az ismereteimet ezért oktatói képzésre is jelentkeztem és végeztem. 2010 óta, Anamé felkérésére, az Anamé Programhoz tartozó órákat tartok. 

Az életem teljesen megváltozott ezalatt a 13 év alatt. Másként érzékelek, gondolkodom, élek, szeretek. Más a sorsom.

Erről a fejlődésről fognak szólni a blog bejegyzéseim. 

 

Tarts velem!

Hogy kerül egy földhöz ragadt, műszaki ember ide?

Avagy a józan paraszti ész fontossága

Hát a valóság keresése! 

Alapvetően műszaki beállítottságú ember vagyok. Szeretem átlátni az összefüggéseket, az ok, okozati viszonyokat, a hatásmechanizmusokat. Megismerni és megérteni a valóságot. Gyerekkoromban nagyon szerettem szétszedni a dolgokat természetesen összerakni már kevésbé :). Drága szüleimnek sok bosszúságot okoztam emiatt. A különböző tárgyakban, játékokban, elromlott kazetta lejátszóban található alkatrészek egymáshoz kapcsolódása, egymásra kifejtett hatása mindig vonzott (még akkor is, ha már nem működött a szerkezet).

Emlékszem, amikor édesapám tanította, hogyan kell megjavítani a bicikli kerekének defektjét csodáltam ahogy a vas szerszámmal a kerék gumi külsőt lefejtette a felniről. Így szabadította ki a belső gumit amin a luk volt. Lavort tele engedtünk vízzel és abba tettük a belsőt. Ahol bugyborékolt ott volt a hiba amit már könnyűszerrel lehetett megjavítani. A defektes felület smirglizése, hogy a ragasztó jobban tapadjon, majd a gumi folt felragasztása és így a hiba kijavítása. Utána a már javított kerék összeszerelése. 

Nagyon tetszett az egész folyamatban a gyakorlatiasság, céltudatosság, hatékonyság, hogy mennyire a helyén van kezelve a probléma. Mindig ezt a hatékonyságot, tiszta átláthatóságot, profizmust kerestem. Az anyag törvényszerűségei lenyűgöztek.

Ez a gyakorlatias megközelítés működésem alapja.

 blog12.jpg

Kereséseim a fejlődés útján

Engem is, mint ahogy téged is kedves olvasó, nyom az élet súlya. A félelmek, fájdalmak ösztökélnek minket arra, hogy fejlődjünk. Ha testileg fáj valami magunk próbáljuk meggyógyítani és/vagy elmegyünk az orvoshoz. Ha lelkileg, akkor is igyekszünk feloldani azt a feszültséget, amit ez okoz. Akár az anyag oldaláról megközelítve pl.: drog, alkohol, gyógyszer stb., jobb esetben pedig kibeszéléssel, tanács kéréssel, pszichológus, pszichiáter segítségével. És olyan is van, hogy próbálunk nem foglalkozni vele, illetve próbálunk “együtt élni” vele. Arra számítva, hogy idővel hátha elmúlik. 

Utam során ha testi  egészségügyi problémám jelentkezett, én akkor mentem orvoshoz ha magam nem tudtam rendbe tenni a dolgot. Lelki elakadás esetén, főleg kezdetekben, egyszerűen nem tudtam mit kezdeni a problémával. Abban az időben (80-as, 90-es évek) még nem volt bevett gyakorlat társadalmi szinten, hogy segítséget kérjen az akinek lelki gondja akadt. Az alkohol “segítsége” volt az elfogadott “megoldás”. Számomra nem volt vonzó ez az út mert nem szerettem az alkoholt, csak bulikon, koncerteken ittam kevés mennyiséget (életemben összesen kétszer voltam másnapos). Én alapvetően nem szeretek beszélni a problémáimról ugyhogy maradt az, hogy magamban örlődtem és próbáltam másra terelni a figyelmemet. 

Később jártam pszichológushoz is aki sokat segített abban, hogy kicsit kívülről tudjam szemlélni a dolgokat. Az irányított relaxációk, rajzolások pici rálátást adtak az így megközelíthető felszinre. Vezető beosztású tűzoltóként még coach segítségét is igénybe vettem, de ott a cél inkább az volt, hogy a munkámat jobban tudjam végezni.

Természetesen éreztem, hogy ezek, bár némi ssegítséget adtak, de még nem megoldások, ezért elkezdtem keresni az utat célom eléréséhez. Motivációm egészen egyszerű volt. Boldog, felszabadult szerettem volna lenni. Olyan aki élvezi az életet, átéli a pillanat varázsát, boldogságban, szeretetben, bőségben él, létezik. Ekkor, utam elején, még nem tudtam, hogy sokkal többet kapok annál, mint amit kerestem…

 

blog14.jpg

Könyvek sűrűjében

A rendszerváltáskor sorkatona voltam. Akkor még a Magyar Néphadsereg a Varsói Szerződés kötelékében volt, de a sapka rózsán már nem volt vörös csillag. Kevés szabadidőmben a zászlóalj könyvtárában kerestem olyan könyveket amik segíthetnek célom elérésében. A könyv állomány még “elvtársi” volt. Pár harctéri pszichológiával kapcsolatos könyvön kívül nem találtam olyat ami útmutatást adott volna. Leszerelésem után nem sokkal megszűnt a Varsói Szerződés és felszámolták azt az ezredet is ahol szolgáltam. Lehet, hogy túl sok voltam nekik? :)

+Érdekes történet kapcsolódik a volt laktanyámhoz. Körülbelül másfél évtizeddel később, már tűzoltó parancsnokként, meghívott vendég voltam ugyanoda egy összevont tűzszerész-tűzoltó gyakorlatra, ahol az a hálókörlet is a lángok martalékává vált ahol anno még én (és még kb 20 bajtársam) aludtam. Nem voltak szép emlékeim arról a helyről így nem bánkodtam miatta. 

Sorkatonaság után, immár ifjú tűzoltóként, olyan könyveket kerestem, olvastam amikről azt gondoltam, hogy segítségemre lehetnek a boldogság elérésében. Ilyen volt például a Siker Kalauz több kötete ami nem volt rám nagy hatással. Csíkszentmihályi Mihály: A tökéletes áramlat című könyve inkább csak a vágyamat növelte a boldogságra, de számomra gyakorlati megoldást nem nyújtott. Számos másik könyv is megfordult a kezemben, de nekem túl elméletiek voltak. A jóga könyvek már többet adtak. Köztük is leginkább Haich Erzsébet, Selvarajan Yesudian könyvei. A jóga felé segítettek.



Jógás életem kezdetei

30 évesen kezdtem el hatha jóga tanfolyamra járni. A test mozgatása, használata, sport múltam miatt, természetes volt számomra. Bár nem voltam hajlékony, mégis szerettem oda járni. Jólesett érezni ahogy  átmozgatom a testem. Természetesen voltak mumus gyakorlatok amik nehezen mentek, akkor még nem tudtam, hogy miért. A lazító rész volt mindig a kedvencem, de gondolom ezzel nem voltam egyedül. A meditációkkal viszont sokáig problémám volt. Nem tudtam lecsendesíteni az elmémet. Folyamatosan jöttek a gondolatok csőstül, megállíthatatlanul. Ráadásul a testem is hamar bejelzett ülő pozícióban, hogy neki sok volt a mozdulatlanság, tessék megmozgatni. Már több éve örömmel jártam a budapesti jóga iskolába, mégis éreztem, hogy még nem találtam meg azt ami igazán tud segíteni nekem. Fejben úgy gondoltam, hogy a kundalini jóga felé kell fordulnom. És, ahogy már korábban leírtam, így találtam rá Anaméra.

 

Jóga egy  “újrakezdőnek”?

Ahogy már az első alkalom, az első gyakorlat, erejét éreztem, kijelentő mondatként fogalmazódott meg bennem, hogy ez az én utam. Ugyanakkor az is világos volt számomra, hogy olyan szinteket tudok elérni amiket korábban elképzelni sem tudtam. Volt valami teljesen új és egyszerre nagyon ismerős abban ahogy rám hatottak a gyakorlatok. Úgy éreztem magam mint aki újra tanul valamit amit nagyon régen már tudott… Ez az érzés az idő előrehaladtával egyre világosabbá vált bennem. A boldogság keresésében nyilvánvalóvá vált számomra, hogy jó irányba indultam el már azzal, hogy önmagamban kerestem a megoldást és problémáimat nem vetítettem ki a környezetemre. Amikor Anaméval találkoztam vált világossá, hogy amik boldogságom, kiteljesedésem útjában állnak, azokat el lehet távolítani, meg lehet szüntetni.

 

Anamé jóga gyakorlatok

A test és a légzés a legkézzelfoghatóbb mindannyiunk számára. Amikor ezt a két eszközt összerendezzük a légzés és a test mozgásának harmóniájává, akkor tudunk a legkönnyebben energiát áramoltatni egész lényünkben. Ezt tesszük, odafigyelés nélkül, életünk minden pillanatában. 

A folyamatos áramlás megfigyelésével, törvényszerüségeinek megismerésével kifürkészhetőek az energia áramlás szabályai. A magunkban hordott, életünket gátló tényezők így hozzáférhetővé válnak. Ennek a tudásnak a birtokában már alkotható olyan gyakorlat ami eléri, megmozdítja, kitisztítja azt ami a kiteljesedésünk, fejlődésünk útjában áll és optimális működéshez segíti az adott területet, az adott csakrát.  Erről szól Anamé Csakra Program című könyve. 

Az energiaáramlás, testi érzet szinten, nálam a legelső gyakorlatnál olyan volt mintha nem csak a fizikai test lennék. Ahogy a stresszoldó teniszlabdás gyakorlat kilégzéses részénél a szívem szinte belefolyt a talajba, tágasságot, teret éreztem. Ez nálam nem csak a megkönnyebbülés érzése volt, hanem annál több. Egy leírhatatlan felszabadultság érzet. Amikor egy nagyon régóta vágyott, keresett dolog végre megtörténik. 



Csakrák tisztítása

Egy kis elmélet csak a könnyebb érthetőség kedvéért. Ígérem rövid, tömör leszek!

Az energiaáramlás az energia testben történik, Ez az energiatest határozza meg a fizikai testet, hiszen az alapján épül fel. Ezért érezhető a fizikai testben is az energiaáramlás. 

Az energiatest áll a csakrákból és az őket összekötő energiavezetékekből. Minden csakrához tartozik egy testszelvény (pl.: szívcsakránál a mellkas test sávja). Amilyen állapotban van a csakra, olyan állapotban van a test szelvény, az ott található szervek és az az életterület ami ahhoz a csakrához tartozik (pl.: szívcsakránál a szeretet, a szívbéli kapcsolódás).

Sajnos egy gyakorlat, gyakorlás nem elegendő életünk teljes kitisztításához, felemeléséhez! Egy-egy testterületet, csakrát rétegről rétegre tudunk fokozatosan felszabadítani. Ahogy egyre mélyebbre “ásunk”, úgy egyre mélyebben lévő, végre hozzáférhető elakadásink kerülnek felszínre. 

Amikor ezek napvilágot látnak, akkor okozzák a testi és/vagy lelki érzetet, ami lehet kellemes, lehet kellemetlen de az is lehet, hogy észre sem vesszük mert nem éri el az ingerküszöböt. Mindig attól függ, hogy mi tisztul. Ezt hívjuk tisztulási tünetnek. A gyakorlatok segítik kitakarítani azt ami nyomja az ember életét de nem okozzák. 

Ugye rövid és tömör volt? :)



Megváltozott az életem

Ahogy egyre több Anamé Program (bár akkor még más volt a neve) órán vettem részt,  nem csak testi érzeteim voltak, hanem lelkiek is. A megkönnyebbülés lelki szinten is meg volt. Az életemben minden életterületemben változás indult. Például azt vettem észre, hogy a szívem a többi emberrel, egy korábbi felszínes kapcsolódásból, egy mélyebb, szeretetteljesebb kapcsolódást ért el. Kinyílt és sokkal szeretetteljesebbé vált a világ csupán azáltal, hogy én tisztultam és máris nem egy torzító szűrőn keresztül érzékeltem azt. Világossá vált számomra, hogy az életemet csak így lehet megváltoztatni, felszabadítani, megemelni. Késöbbi blogjaimban, csakránként ezekről részletesebben írni fogok, azokról is amik nehezebbek voltak. Nálam sem volt minden séta galopp. 

 

Ez a fejlődésem útja!

Az Anamé gyakorlatok hatására tapasztalt fejlődés, változások az életemben olyan mélyrehatóan és olyan gyorsasággal történtek amit korábban nem tapasztaltam.

Így váltam Anamé tanítványává, majd előre haladva az Anamé Program oktatójává.

 blog13.jpg

Anamé Program oktató

Saját tapasztalataim, az életemben történt gyökeres változások, folyamataimnak mélyebb megismerése, megértése sarkaltak arra, hogy jelentkezzek Anaménál oktatói képzésre. Ahogy egyre mélyebben felszabadult a szívem, és így jobban tudtam kapcsolódni másokhoz, jött felszínre az a belső indíttatás ami véglegesen az óratartói küldetés felé húzott. Oktatóként érzékelem azokat a változásokat amik az órán résztvevőkben történnek. Felemelőek és egyben nagyon meghatóak, hiszen mindenki, aki az Anamé Program útján jár, az vállalta, hogy kilép a komfortzónájából, szembenéz saját nehézségeivel és megtisztítja saját magát.

Figyelmem  a fejlődésre fókuszál. A világ fejlődésére ami az egyénen keresztül valósul meg. Ezt képviseli az Anamé program. Tegyél azért, hogy letedd azokat a dolgokat amik visszafognak életed kiteljesedésétől és a világ is jobbá válik tőle. Ezt fejben nem lehet megoldani de az Anamé Programmal igen. Nekem ez a tapasztalatom.

Következő írásaimban szeretném bemutatni neked ezt a fejlődési utat, amit eddig bejártam. Megmutatva annak nemcsak a könnyebb de a nehezebb részeit is, úgy ahogy történt.







A bejegyzés trackback címe:

https://fejlodesanameprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr7016256464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása